Инвестиции, Бизнес, Пари, Финансови и Стокови пазари, Инвестиционни стратегии, Търговия с деривати, Борсови операции, Банки, Лихви, Forex, Stock, Bonds, Futures, Options, Excange, Hedge, Real estate, Optimization Company

 

 
Рейтинг: 3.00
(556)
ПЕРСОНАЛНИ ИНВЕСТИЦИИ, ИНВЕСТИЦИОННИ СТРАТЕГИИ, ПАРИ
☞ Публикации
Последни новини


Инвестиционни консултации Новини Фиксиране на лихви по кредити и лихви по депозити

Новини / Любопитно

03 Януари 18, 21:53 / Автор: Р. Караджов
Бизнес-джетът на Lockheed Martin

Бизнес-джетът на Lockheed Martin с неговите максимум 1700 км/ч (Мах 1.4), ако въобще излезе на пазара, не може да се мери с двете древни, красиви като птици машини, ''Ту-144'' и ''Конкорд'', измислени преди 60 г. създадени преди повече от 50 г. и пуснати преди 49 и 48 г. в експлоатация.



Конкорд, днес е само в музея


И докато Ту-144, пуснат в полет през далечната 1968 г. и развиващ средна скорост 2.125 км/ч (Мах 2) нямаше голям късмет, Конкорд с неговите 2172 км/ч (и средна скорост, Мах 2.2), над 2 пъти по-бързо от скоростта на звука, бе най-сигурният пътнически самолет до единствената му катастрофа през 2000 г. (по вина на летищните власти, които не се бяха погрижили да изчистят пистата), ако се оценява броят на загинали пътници спрямо изминатото разстояние 1969 г. Най-забележителното преживяване с ''Concorde'' е било, че той изпреварвал залеза. По време на полети рано вечер от Париж или Лондон до САЩ, самолетът е излитал по тъмно и е настигал слънцето, което се виждало как изгрява от запад. И двата стари самолета биха надбягали дори днес много от изтребителите, по причина, че те часове наред могат да поддържат свръхзвукова скорост, докато повечето изтребители могат да развиват и повече, но не и да я поддържат дълго време. Единствените други големи свръхзвукови въздухоплавателни средства, сравними с Конкорд са стратегически бомбардировачи, главно руските Ту-22, Ту-22 М, М-50 (експериментален), Т-4 (експериментален), Ту-160 и американските XB (North American XB-70 Valkyrie - експериментален) и В-1 (Rockwell B-1 Lancer), макар да има по-малки самолети, като SR-71 Blackbird, които могат и много повече. При това самолетът на Lockheed Martin е малък, бизнес самолет с 12 места, докато Конкорд бе с 92 - 120 пътника, а злополучният, с кратък живот Ту-144 с 140 пътници, 11- първа класа и 129 туристически клас. Lockheed Martin са вложили пари в разработка на още няколко свръхзвукови самолета, но едва ли ще видим всички, а и те също са малки, бизнес джетове. Има и други, като Spike S-512 на Spike Aerospace и Aerion SBJ на Aerion Corporation, но те дори да се случат са пак малки и ще са по-зле от ''Конкорд'' като скорост, като единствено Sukhoi-Gulfstream S-21 - ако някога въобще полети, ще може да достигне по скорост старите пасажери, но има по-малък обсег. По-скоро самолетът на Boom Technology би бил интересен. Той, ако стане реалност би возил до 55 пътници, бизнес класа или 30 първа класа + 15 бизнес класа, със скорост 2335 км/ч. Най-амбициозна е програмата за самолета с 30 VIP места - SonicStar (Мах 4.4), на HyperMach, но едва ли ще го видим в приложение някога. Нагряването на корпуса при свръхзвукова скорост е най-големият проблем с такива самолети, освен шума и разхода на гориво, макар новите програми да са предвидени да ги свият максимално.

image

ПЕРСОНАЛНИ ИНВЕСТИЦИИ, ИНВЕСТИЦИОННИ СТРАТЕГИИ, ПАРИ


Дир ID: 
Парола: Забравена парола
  Нов потребител

0.0631