Създател на една от първите подводници, няколко години по-рано ''Наутилус'', която опитва да развие първо за Наполеон, а после за Британското адмиралтейство. Успехът на "Клермонт" (Clermont) в превоза на пътници и товари е толкова голям, че речното параходство в САЩ само за няколко години обхваща всички големи реки, а през 1814 г. е построен и първият в света военен кораб с парен двигател.
В Англия параходите навлизат по-бавно, едва след 1833 г. Параходите са по-бавни от платноходите, но имат предимство по отношение на постоянната си скорост благодарение на която могат да се предвидят сроковете за доставка и да се създаде разписание. Като отговор на тази навлизаща конкуренция, строителството на кораби с платна се усъвършенства до краен предел, а водещите и иновативни корабостроителници първо в САЩ, после в Англия започнали да строят т.н. "клипери". До 60-те години на 19 в. параходите все още не успявали категорично да изместят корабите с платна от океанските стокови превози, но през 1860 г. стигат до 32%, а през 1870г. - 49% от превозния капацитет. В резултат на появата на парахода, отчасти и вследствие на усъвършенстването на платноходите, през периода между 1820-1840 г. фрахтовете за морски превози спаднали средно с около 30%, през 1840-1860 г. с нови 46%, а до 1880 г. с още 6%.
☞ Защита при транспорт на стоки и суровини |