Само 1/3 от представители на бизнеса смятат, че медиите помагат в малка или по-голяма степен за икономическото развитие на държавата, а 8% от бизнеса смята, че медиите пречат на икономическото развитие на България.
50% мислят, че медиите могат да им съдействат за някои идеите да бъдат чути и от властта, но огромната част са скептици, че биха получили съдействие. 83% изобщо не са се обръщали към медия по такъв въпрос. 14% са търсили съдействие, но медиите не са им съдействали и само 3 % чрез намесата на медия са решили някакъв проблем. Бизнесът в 86% почти заявява, че не се доверява само на една медия, а 43% от бизнеса смятат, че нито една медия не достатъчно достоверна. Само 27% от анкетираните смятат, че медиите съдействат за доброто представяне на имиджа на България. Само 5% от бизнеса смята, че медиите представят безпристрастно новини, 95% смятат, че отразяването, ако въобще го има е тенденциозно в по-голяма или малка степен, а 35% смятат, че медиите в страната ни нарочно не предоставят достоверни новини. В анкетата има и критики, че търсят лесно написване на материал срещу заплащане от тези, които го поръчват, без да влизат в детайли и да разследват и анализират информацията.
Анкетата на Българската търговско-промишлена палата (БТПП) е направена по електронен път в периода 9-13 октомври сред над 6000 представители на бизнес средите в България.
ПЕРСОНАЛНИ ИНВЕСТИЦИИ, ИНВЕСТИЦИОННИ СТРАТЕГИИ, ПАРИ |