Когато мобилните телефони се сдобиха с възможност за слушане на музика, с камери и по-късно първите iPhone излязоха по магазините, някои хора вече очакваха драстични промени и спадове в продажбите на други продукти
Продажбите на МР3 плеъри, дигитални фотоапарати, портативни GPS системи и видеокамери започнали да спадат още след появата на все по-многофункционалните телефони се сринаха през последното десетилетие, заедно с продажбите на таблети, стационарни компютри и други.
При МР3 плеърите спадът започнал още в 2003 г. е повече от 67 %, но най-сериозен е сривът при продажбите и цените при видеокамерите, с 93%, като стойността на пазара е паднала под $ 500 млн. при повече от $ 2 млрд. преди 10 г. При цифровите фотоапарати спадът е 66%, но се е свил, както при другите продукти и маржът на печалбата и от за $ 6.5 млрд. вече е малко над $ 2 млрд. и е с тенденция почти към зануляване, освен за съвсем професионалните среди. Фотографията от сравнително скъпо, трудно, бавно хоби, днес е по-популярна от всякога и е достатъчно да се види възхода на Instagram или Snapchat, но над 98.4% от всички снимки в света днес са правени с телефон.
Катастрофата с видеоигрите в началото на 80-те
Грамофонните плочи с рекорди в продажбите
|