|
|
| 26 Юни 17, 09:46
|
Електрическите коли създават колосални емисии въглероден диоксид |
|
Това сочи проучване, поръчано от шведското транспортно министерство
Всички автомобили се нуждаят от много енергия и изпускат въглероден диоксид (такъв се изпуска и при дишане) – независимо дали са бензинови, дизелови или електрически коли. Но електрическите коли със своите батерии, са наистина най-големият производител на въглероден диоксид (преди да му се замени името, за да не звучи познато на широката публика, на този газ се казваше - въглероден двуокис, CO2).
Електрическите коли произвеждат по 150-200 кг. CO2 за всеки киловатчас. Днешните такива автомобили са с батерии между 30 и 100 kW•h. Изследването анализира жизнения цикъл на батериите и техните компоненти. От добив и топене на никел, литий и други материали, до консумацията на енергия във фабриката, където се произвеждат батериите и последващото тяхно зареждане. Само производството на батерията освобождава между 5.3 и 17.5 тона въглероден диоксид, който се смята за парников газ и е обложен с данъци по спасяването на планетата, но които не обхващат електрическите автомобили. При такова на батерия с капацитет 30 kW•h, се отделят средно 5.3 тона въглероден диоксид, а за създаване на 100 kW•h. батерии на Tesla Model S се изпускат 17.5 тона въглероден диоксид.
Нормален автомобил с 2-литров бензинов двигател, ако изминава по 15 000 км. годишно, ще отдели тези емисии за цели 8 години, а при експлоатация на електрическите автомобили, отделянето на така наречения парников газ, е еквивалентентен на придвижването на дизелов автомобил на 15 – 25 милиона километра.
ПЕРСОНАЛНИ ИНВЕСТИЦИИ, ИНВЕСТИЦИОННИ СТРАТЕГИИ, ПАРИ |
|