|
|
| 24 Март 17, 22:15
/ Автор: openparliament.net
|
18 партии са изхарчили най-малко около 3.2 млн. само за броени дни за медийно отразяване |
|
18 от партиите са изразходвали за медийната си кампания 3 184 862.79 лв. Това са пари от субсидиите за партия (между 11 и 14 лв. на пусната бюлетина, независимо валидна, невалидна или за кой участник), така други средства извън държавния бюджет.
Пари от баницата платена основно от данъкоплатците са взели следните независими и обективни медии:
Nova TV, bTV, БНТ, Канал 3, Дарик, 24 часа, Скат, ТВ Евроком, Труд, Vesti.bg/Нетинфо, Dnevnik & Capital, Стандарт, Европа, BTA, Bulgaria On AIR, Epicenter.bg, Offnews.bg, Би Ай Ти, Dir.bg, БНР, Mediapool.bg, Клуб Z, Марица, Сега, Topnovini.bg1, Струма, Телеграф, Монитор, Утро, Ние, Черно море.
Нова телевизия e получила най-много пари - 623 573 лв., следвана от bTV с 567 131 лв. и БНТ с 500 278 лв. От вестниците най-много пари са взели вк. 24 часа - 126 666.66 лв. Наблюдението обхваща сайтовете на 44 медии – електронни и печатни – 10 телевизии, 3 радиостанции, 17 вестника и 14 ''информационни'' сайтове и агенции.
Посочените суми са без ДДС, а това са обявените пари раздавани от партиите на независимата ни журналистика. На общинско ниво, се раздават още средства, както и пари под масата, което обяснява как много журналисти с по 500-1000 лв. заплата, карат коли за десетки и стотици хиляди, платени им от наивните данъкоплатци-гласоподаватели.
|
|