![](/_wm/statics/light_img_2/spacer.gif)
![](/_wm/statics/light_img_2/spacer.gif)
|
|
![](/_wm/statics/light_img_2/spacer.gif)
![](/_wm/statics/light_img_2/spacer.gif)
| 28 Декември 14, 15:52
/ Автор: Р. Караджов
|
Groupe Eurotunnel SA |
|
Groupe Eurotunnel SA – борсов код GET, Euronext Paris и London Stock Exchange
![](https://scontent-sof1-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/10842230_10203115706521750_5798982308199431607_o.jpg?oh=262cb8fc35568a56b0b95f1599d9390d&oe=5965DC4E)
Компанията е учредена на 13 август 1986 г. На първото IPO през ноември 1987 г. (каква цена е достигната?) са събрани £ 770 млн. Тунелът е открит на 6 май 1994 г. На 25 юли 1994 е осъществен първия товарен превоз. На 22 декември 1994 г. първия пътнически. През юли 2007 г. е създадена новата компания - Groupe Eurotunnel SA, в която всички акционери са заменили старите си акции с нови. Компанията е концесионер на тунела до 2086 г. Служителите са 2310. Планирано е пускане на влаковете между между Лондон и Франкфурт , Амстердам и Кьолн чрез Deutsche Bahn и Лион, Марсилия Женева. Таксата за пътник е £ 25 в двете посоки (оператор е Eurostar, чийто основен акционер е френският национален железопътен оператор SNCF, но това е такса и за други оператори), но има спорове от миналата година с Еврокомисията за за цените на билетите. В момента тунелът се ползва от 20 милион човека годишно, но се очаква до 2020 г. потокът да се увеличи с 85%.
![Консултации за индивидуални и корпоративни инвеститори](http://borsi.blog.bg/photos/71246/Alternative_Investments.jpg)
ПЕРСОНАЛНИ ИНВЕСТИЦИИ, ИНВЕСТИЦИОННИ СТРАТЕГИИ, ПАРИ
|
![](img/spacer.gif)
|